
SEO’da, blog yayınlarınızı arama sonuçlarında nasıl sıralayacağınız hakkında çok konuşuruz, ama şimdi ve sonra geri arama ve ilk sırada dizine nasıl gireceğinize bakmak faydalı olacaktır. Google, interneti tarayan, yeni sayfalar arayan ve eski sayfalarda değişiklik yapan tüm insan bilgisini endekslemek için sonsuz bir arayış içinde binlerce örümceğin olduğu büyük bir yapıdır.
Google arama dizinine girmek zor değil . Girişe karşı uzun bir engel yok. Bir bilmece çözmeniz veya savaşta bir vasi yenmeniz gerekmez. Tek yapman gereken farkına varmak.
İle web üzerinde web sitelerinin milyarlarca , fark alma bazen uzun boylu emri gibi görünüyor. Hiç bir çaba sarf etmeden bir web sitesi başlatmayı denediyseniz, bunun zor olduğunu bileceksiniz. İnsanlar bugünlerde rastgele web sitelerine rastlamakla kalmıyorlar, bağlantılar veya arama yoluyla da bulunmaları gerekiyor ve arama bir şekilde veya başka bir yolla onları bulmaya ihtiyaç duyuyor. Peki, sitenizi dizine nasıl ekleyebilir veya daha hızlı, daha iyi dizin oluşturmaya teşvik edebilirsiniz?
Eski internet söylentilerinin aksine, Google için “başvuru formu” yoktur . Etki alanınızı Google’a yerleştiremezsiniz ve “sitenizi arama motorlarına göndermenin” bir yolu yoktur . Aslında yaygın bir aldatmaca tekniğidir: Dolandırıcılar size Google’da ve “onlarca başka arama motorunda sıralamanızı sağlayabileceklerini söylerler. ”Ve sitenizde kanıtlanmış olarak listelenen, aslında yaptıkları hiçbir şey olmamasına rağmen arama sonuç sayfalarını gösterir. Bu aldatmaca için düşmeyin, arkadaşlar!
Google’ı sitenizi bulmaya ve dizine eklemesini teşvik etmenin birçok farklı yolu vardır.
Neden Endişelenmelisin?
Siteniz dizine eklenmemişse, Google’da görünmüyorsunuz. Google, çoğu sitenin yoğun miktarda trafik almasından sorumlu olduğunda, bu büyük bir meseledir. Daha tehlikeli olan, yine de, gecikmeli endekslemedir. Bazen Google sitenizi yalnızca arka brülöre koyar ve yalnızca bir kez dizin oluşturma kartı alırsınız. Bu, yeni bir blog makalesi yayınlayabileceğiniz anlamına gelir; yalnızca günler veya haftalar boyunca maruz kalmaya başlamadan bile dilini kaybetmesi için. Bu süre zarfında, rakipleriniz içeriği daha iyi bir şekilde ele almış olabilir veya haber değerliliğiniz düşmüş olabilir veya içeriğiniz konuyla alakalı olmayabilir.

Aşağıda listelediğim püf noktaları, sitenizin Google arama dizininde sona erdiğinden emin olmaktan daha fazlasını sağlar; hızlı indeksleme geçişleri aldığınızdan emin olmanızı sağlar, böylece endekslenmiş versiyonunuz günceldir.
Sitenizin ne kadarının endekslendiğini kontrol etmek istiyorsanız, bir şey varsa, Google’a gidin ve “site: alanınız.com” yazın ve ne olduğunu görün. Google, Google’ın arama konsolunu da kontrol etmenizi önerecektir; bu, bu tür verileri, arama cezalarını ve diğer sorunları kontrol etmek için harika bir araç olabilir.
Aslında, bu siteye sıfır adım olarak “sitenizi bir Google arama konsolu hesabına bağlama” ekleyebilirsiniz . Google arama konsoluna bir özellik eklediğinizde, sahip olduğunuzu doğrulamanın ve çeşitli araçlara erişim sağlamanın yanı sıra, Google’a sitenin var olduğunu söylüyorsunuz.
1. Hiçbir şeyin Arama Örümceklerini Engellemediğinden emin olun
Sitenizi dizine eklemeyle ilgili sorunlara neden olabilecek birçok farklı şey vardır. İşte kontrol edebileceğiniz birkaçı:
- .Htaccess dosyanızı kontrol edin ve Google’ın arama örümceklerini yasaklayan kötü yönlendirmeler veya bot izinleri olmadığından emin olun.
- Sitenizde görünür olması gereken hiçbir bölümün ortasından olmadığından emin olmak için robots.txt dosyanızı kontrol edin.
- Sitenizi çeşitli tarayıcılarda ve hâlâ işlendiğinden ve erişilebilir olduğundan emin olmak için çeşitli kod engelleme düzeyleriyle kontrol edin.
- İframe'leri veya indeksleme hatalarına neden olabilecek eski moda bir web tasarım formatını kullanmadığınızdan emin olun.
Gördüğüm en yaygın sorun, o site yapım aşamasındayken bir sitenin tamamının altını örten bir battaniyedir ve ardından site kullanıma sunulduğunda bot engelleme direktifini kaldırmayı unutmaktır.
2. Google Arama Cezalarını Kontrol Edin
İki tür Google arama cezası vardır. Bunlardan bir tanesi , genellikle Google algoritmasını değiştirdiğinde ve bir site bu nedenle rütbesinde indirgendiğinde görülen bir arama dizini ayarlaması olan ima edilen cezadır . İlk etapta dizine eklenmemiş bir site için bu endişe verici değil. Diğer tür cezalar manuel işlemdir ve Google arama konsolunda görülebilir. Yukarıda belirtildiği gibi, mülkünüzü arama konsoluna bağlamanız ve sitenizle ilgili bilgileri görebilmeniz gerekir.

Bu makale , karşılaşabileceğiniz çeşitli cezalar ve nasıl düzeltileceği konusunda harika bir rehberdir. Siteniz bir arama cezasını tetikleyen herhangi bir teknik veya strateji kullanıyorsa, dizinde görünen sorunlarınız olacaktır. Manuel işlemlerin hesabınıza uygulanıp uygulanmadığını kontrol etmeniz ve varsa düzeltmek için önlem almanız yararlı olacaktır.
3. Site Haritanızı Google’a gönderin
Google’ın başvuru formu olmadığını söylediğimde yukarıda yalan söyledim. Aslında, Google’ın dizinine "sitenizi göndermenin" tek bir yolu vardır ve bu da site haritanızı göndermektir . Site Haritaları, temel olarak sitenizdeki her sayfanın bağlantılarının bir listesi ve en son düzenlendikleri tarih gibi bazı temel bilgilerdir.

Bu, Google için çok faydalı bir bilgidir, çünkü Google, sitenizde en son dizine eklenmesinden bu yana herhangi bir şeyin değişip değişmediğini kontrol etmek için kullanabilir. Yine de sitenizin bazı kısımlarını iki kez kontrol etmek için taramaya devam ederler - sonuçta, site haritanızı güncellememiş olabilirsiniz - ancak sitenizi bir bakışta görmeleri için harika bir yoldur.
Bir site haritası oluşturmak birkaç şekilde yapılabilir , ancak göndermek için aynı Google arama konsoluna geri dönmek isteyeceksiniz. Temel olarak onlara sadece bir link verin ve sitemizi sitenizde güncel tutun.
Bu, tam sitenizi başlangıçta dizine almanın ve Google'ın bir sayfanın ne zaman eklendiğini veya güncellendiğini bilmesini sağlamanın en iyi yolu, bu nedenle en son veriler dizinlerinde bulunması için harika bir yol olabilir.
4. Bir Google Analytics Kurulumu ekleyin
Her şeyi bilmiyorsanız, Google Analytics çok güçlü bir araçtır. Trafik ve web sitenizin performansıyla ilgili güçlü bir bilgi kaynağıdır ve tamamen ücretsizdir. Google Analytics’e kaydolun ve izleme kodunuzu sitenize koymak için adımlarını izleyin.

Google’ın bu konuyla ilgili bilgileri izlemek için sitenizi görmesi gerektiğinden, Google Analytics’i kullanmak, Google’ın tüm sitenizi dizine eklediğinden emin olmanın harika bir yoludur. Bir sayfa yayınlarsanız ve bunun için veri yoksa, Google bu konuda hiçbir şey bilmez - veya o sayfadaki izleme kodunu unuttunuz - ve bu, çözebileceğiniz bir sorunu belirtir.
5. Geriye Dönük Sosyal Medya Profilleri Oluşturun
Arama dizininde görünmenin bir kısmı organik olarak web'de görünmektedir ve bunun büyük bir kısmı geri bağlantıdır. Hiç kimse sitenize bağlantı kurmuyorsa, insanların onu bulması mümkün değildir.
Sosyal medya, geri dönüş almak için uygun bir fikir değil çünkü sosyal ağlardan bireysel bağlantılar ya değersiz ya da çok az değerdedir. Ancak, dizine eklenirler ve Google bunları yeni içerik bulmak için kullanabilir.

En azından Facebook, Twitter ve LinkedIn'de şirket veya marka profilleri oluşturmanızı öneririm. Bazı nişlerde iseniz, Pinterest ve Instagram gibi diğer ağlar iyi bir yatırım olabilir. Diğer sosyal ağlar boş zamanlarında gelip gidebilir. Tüm bu profilleri aktif tutmak zorunda değilsiniz - sosyal pazarlama güçlü bir strateji olsa da - ama en azından sizi aramayı seçen herkes için doğru bilgilere sahip olduklarından emin olmalısınız.
6. Link Oluşturma Amaçları için Konuk Mesajı
Sosyal medya dışındaki bağlantıların oluşturulması - ya da linkleri kontrol edip özgürce gönderebileceğiniz diğer yerler - zordur. İtibar oluşturmalı, içerik yayınlamalısınız, başyazılardan linkler kazanmalısınız ve her şeyden öte, bu linklere takip edilmeyen linkler yerine takip edilmesi gereken linkler var.
Misafir gönderme, harika içeriğe ekli bağlantılar edinmek için harika bir yol olabilir. İşin püf noktası, yayınlanacak yüksek kaliteli siteler bulmak zorundasınız, kimin için yazacağınızı kabul edecek ve size aşağıdaki linkleri verecek. Ayrıca, güçlü olmalarına rağmen takip edilmeyen linkler ve markalardan bahsedebilirsiniz.
7. Sitenizi Saygın Blog Dizinlerine Gönderin
Blog dizinleri, diğer kullanıcıların bağlantılarını bir araya toplayan, kullanıcıların ilgi duydukları bir nişle ilgili içerik bulabilecekleri merkezler olarak hizmet veren sitelerdir. Elbette, bugünlerde pek çok insan Facebook veya Twitter'ı bu amaçla kullanmaktadır. . Yine de, dizinler var ve bu bağlantıları geri almak ve farkındalık yaratmak için linkinizi gönderebilirsiniz.

Bir çok dizinin spam niteliği nedeniyle, dizin gönderiminde dikkatli olmanızı şiddetle tavsiye ederim. Konuyu daha önce burada ele aldık , bu yüzden eğer dizin gönderimi sizin için ilginç geliyorsa bu yazıya göz atın.
8. Sitenizi Hız İçin Optimize Edin
Google'ın önem verdiği metriklerden biri, bağlantılar ve içerikler gibi temel çizgileri bulduğunuzda site hızıdır. Web sitenizin hızlı bir şekilde yüklenmesini istiyorlar ve hatta sitenizi analiz etmek için kullanabileceğiniz bir araç bile sunuyorlar . PageSpeed Insights, sitenizin farklı öğelerinin ne kadar çabuk yüklendiği hakkında size ilginç bilgiler verecek ve hataları nasıl düzelteceğiniz veya sitenizi nasıl hızlandıracağınızla ilgili ipuçları verebilir.
Sitenizi daha hızlı hale getirmek mutlaka daha hızlı dizine alınmanıza gerek kalmayacak, ancak dizinde ilk sıradaki yerinizi olması gerekenden biraz daha yüksek olacak. Ayrıca, Google’ın botlarıyla ilgili sorun çıkarmayacak veya yüklenecek bir şey olmadığından emin olmak için test etmenizi sağlar.
9. Sitenizi Mobil İçin Optimize Edin
Yukarıda PageSpeed Insights aracıyla farkedebileceğiniz bir şey, biri mobil, diğeri masaüstü için olmak üzere iki sekmeye sahip olmasıdır. Ayrıca, Mobil sürüm varsayılan olarak seçilidir. Bunun nedeni, Google’ın bugün web’de dolaşmak için kaç kişinin telefon ve tablet kullanması nedeniyle mobil web’e önem vermesidir.

Şimdi, iyi bir tasarım duyarlı bir tasarım olmalı , ancak bir siteyi farklı cihazlara uyarlamanın başka yolları da var. İyi, hızlı, duyarlı bir tasarım size benzer rekabetin üzerinde kafa ve omuzlar sağlayacaktır.
10. Düzenli Bir Temelde Taze İçerik Yayınlama
İçeriği düzenli olarak yayınlamak Google’ın daha fazlası için geri gelmesini sağlar. Her hafta bir yayın yayınladığınızda, sık sık yayınladığınızı anlayacaklar ve yeni içeriğinizin ne zaman yayınlanacağını görmek için tekrar tekrar kontrol edecekler.
Yeni içerik yayınlamak, endekslemeniz için iki şey yapar. Size, Google’ın sitenizdeki çeşitli sayfaların tümünü bulmasını sağlamaya yardımcı olan dahili bağlantılar ekleme imkanı sunar. Ayrıca, dizine ne kadar hızlı dizine girdiğinize göre bir barometre olarak kullanabileceğiniz dizine ekleyebilmeniz için daha fazla içerik sunar. Yeni sayfalarınız hakkında neler söylediklerini ve yayınlandıktan sonra ne kadar sürede söylediklerini görmek için arama konsolunu ve Analytics sayfanızı kontrol etmeye devam edin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler https://qqcan.blogspot.com/