Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç Kılavuzu
Bu kılavuz kimler için hazırlanmıştır?
Çevrimiçi içeriğe sahipseniz, çevrimiçi içerikten para kazanıyorsanız, çevrimiçi içeriğin yönetimiyle uğraşıyorsanız veya bu tür içeriği Google Arama üzerinden tanıtıyorsanız bu kılavuz sizin için hazırlanmıştır. Büyüyen ve gelişen bir işletmenin sahibi, onlarca sitenin web yöneticisi, web ajansında SEO uzmanı veya Arama mekaniği konusuna meraklı, her şeyi kendi yapan bir SEO ustasıysanız, bu kılavuz sizin için hazırlanmıştır. En iyi uygulamalarımıza dayalı olarak SEO'nun temelleri hakkında kapsamlı bir genel bilgiye sahip olmak istiyorsanız tam yerine geldiniz. Bu kılavuz size sitenizi otomatik olarak Google'da birinci sıraya yerleştirecek sırlar vermeyecektir (bunun için üzgünüz!), ancak aşağıda özetlenen en iyi uygulamaları izlemenin arama motorlarının içeriğinizi taramasını, dizine eklemesini ve anlamasını kolaylaştıracağını umuyoruz.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) genellikle web sitenizin çeşitli bölümlerinde küçük değişiklikler yapmakla ilgilidir. Tek tek bakıldığında bu değişiklikler artımlı iyileştirmeler gibi görünebilir, ancak diğer optimizasyonlarla birleştirildiklerinde, sitenizin kullanıcı deneyimi ve organik arama sonuçlarındaki performansı üzerinde dikkate değer bir etkisi olabilir. Bu kılavuzdaki konular web sayfalarının temel bileşenlerinden oluştuğu için bunların birçoğu hakkında halihazırda bilgi sahibi olmanıza rağmen bunlardan en iyi şekilde yararlanmıyor olabilirsiniz.
Sitenizi kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde optimize etmeniz gerekir. Bu kullanıcılardan biri, diğer kullanıcıların içeriğinizi keşfetmesine yardımcı olan arama motorudur. Arama Motoru Optimizasyonu, arama motorlarının içeriği anlamasına ve sunmasına yardımcı olmayla ilgilidir. Siteniz, örnek sitemizden daha küçük veya daha büyük ve çok farklı içerik sunuyor olabilir, ancak aşağıda tartıştığımız optimizasyon konuları her büyüklük ve türden siteler için geçerlidir. Kılavuzumuzun web sitenizi nasıl iyileştireceğinizle ilgili yeni fikirler vereceğini umar ve sorularınızı, geri bildiriminizi ve başarı hikayelerinizi Google Web Yöneticisi Yardım Forumu‘nda görmekten memnuniyet duyarız.
İçerikten keyif alacağınızı umarız. Ayrıca, Google Destek Forumlarımız aracılığıyla göndereceğiniz görüşlerinizi bekliyoruz. Sizden gelen geri bildirimleri entegre etmeye çalışacağız.
Kılavuzu çekinmeden kaydedip sorumlu bir şekilde yazdırabilir ve tekrar paylaşabilirsiniz. Web'in kalitesini birlikte iyileştirelim.
İyi okumalar!
İmza,
Google Arama Kalitesi ekibi
İçindekiler
Başlarken
- Google'ın içeriğinizi bulmasına yardımcı olma
- Google'a hangi sayfaların taranmaması gerektiğini bildirme
- Google'ın (ve kullanıcıların) içeriğinizi anlamasına yardımcı olma
- Google Arama sonuçlarındaki görünümünüzü yönetme
- Site hiyerarşinizi düzenleme
- İçeriğinizi optimize etme
- Resimlerinizi optimize etme
- Sitenizi mobil uyumlu hale getirme
- Web sitenizi tanıtma
- Arama performansınızı ve kullanıcı davranışını analiz etme
- Ek: Bu belgede kullanılan bağlantı URL'leri
Başlarken
Sözlük
Bu kılavuzda kullanılan önemli terimlerden oluşan kısa bir sözlüğü burada görebilirsiniz:
Dizin: Google, hakkında bilgi sahibi olduğu tüm web sayfalarını dizininde depolar. Her sayfanın dizin girişinde, o sayfanın içeriği ve konumu (URL) tanımlanır. Dizine ekleme, Google'ın bir sayfayı getirmesi, okuması ve dizine eklemesi sürecidir: Google bugün sitemdeki bazı sayfaları dizine ekledi.
Tarama: Yeni veya güncellenmiş web sayfalarını arama işlemi. Google, bağlantıları izleyerek, site haritalarını okuyarak ve daha birçok yöntemle URL'leri keşfeder. Google, web'i tarar, yeni sayfalar arar, ardından bunları dizine ekler (uygun olduğunda).
Tarayıcı: Web'deki sayfaları tarayan (getiren) ve dizine ekleyen otomatik yazılım.
Googlebot: Google tarayıcısının genel adı. Googlebot, web'i sürekli tarar.
SEO: Arama motoru optimizasyonu; sitenizi arama motorları için daha iyi hale getirme süreci. Ayrıca, bunu bir meslek olarak yapan bir kişinin iş unvanı: Web'deki varlığımızı iyileştirmek için yeni bir SEO'yu işe aldık.
Google'da yer alıyor musunuz?
Sitenizin Google dizininde olup olmadığını belirleyin - Sitenizin ana sayfa URL'si için bir site: araması yapın. Sonuç görürseniz dizinde yer alıyorsunuz demektir. Örneğin, bir “site:wikipedia.org” araması bu sonuçları2 döndürür.
Siteniz Google'da yer almıyorsa - Google milyarlarca sayfayı tarasa da bazı sitelerin gözden kaçmasının önüne geçilemez. Tarayıcılarımız bir siteyi atladığında, bunun nedeni çoğunlukla aşağıdakilerden biridir:
İlgili site, web üzerindeki diğer sitelerle iyi bir şekilde bağlı değildir
Yeni bir siteyi kullanıma sundunuz ve Google'ın henüz bu siteyi taramak için zamanı olmadı
Sitenin tasarımı, içeriğinin Google tarafından etkili bir şekilde taranmasını zorlaştırıyor
Google, sitenizi taramaya çalışırken bir hatayla karşılaştı
Politikanız, Google'ın siteyi taramasını engellemektedir
Sitemi Google'a nasıl taşırım?
Google'ın arama sonuçlarına dahil olmak ücretsiz ve kolaydır; sitenizi Google'a göndermeniz bile gerekmez. Google, dizinimize eklenecek siteleri aramak üzere web'i sürekli olarak keşfetmek için web tarayıcıları kullanan tam otomatik bir arama motorudur. Aslında arama sonuçlarımızda listelenen sitelerin büyük çoğunluğu, eklenmek üzere manuel olarak gönderilmiş siteler değil, web’i tararken bulup otomatik olarak eklediğimiz sitelerdir. Google'ın Web sayfalarını nasıl keşfettiğini, taradığını ve sunduğunu öğrenin.
Google ile uyumlu bir web sitesi oluşturmanız için web yöneticisi yönergeleri4 sunuyoruz. Tarayıcılarımızın belirli bir siteyi bulacağı garanti edilmese de, bu yönergeleri izlemek sitenizi arama sonuçlarında görünür hale getirmeye yardımcı olmalıdır.
Google Search Console, içeriğinizi Google'a göndermenize ve Google Arama'daki performansınızı takip etmenize yardımcı olacak araçlar sağlar. İsterseniz Search Console, Google'ın sitenizle ilgili karşılaştığı önemli sorunlara ilişkin uyarılar da gönderebilir. Search Console'a kaydolun5.
Burada, başlarken web sitenizle ilgili kendinize soracağınız bazı temel sorular belirtilmiştir.
Web sitem Google'da görünüyor mu?
Kullanıcılara yüksek kaliteli içerik sunuyor muyum?
Yerel işletmem Google'da görünüyor mu?
İçeriğime tüm cihazlarda hızlı ve kolay bir şekilde erişiliyor mu?
Web sitem güvenli mi?
Nasıl başlayacağınızla ilgili ek bilgileri http://g.co/webmasters6 adresinde bulabilirsiniz
Bu dokümanın geri kalan bölümünde, sitenizi arama motorları için nasıl iyileştireceğinizle ilgili yol gösterici bilgiler konuya göre düzenlenmiş olarak sağlanmaktadır. http://g.co/WebmasterChecklist7 adresinden ipuçlarının kısa, yazdırılabilir bir kontrol listesini indirebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler https://qqcan.blogspot.com/