Sayfalar

Yeni Başlayanlar İçin Wordpress Blog Yazısı Yazma Rehberi

WordPress, birçok farklı nedenden ötürü en iyi blog platformlarından biridir. Bunlardan biri kullanım kolaylığı. Temel bir barındırma almak, bir WordPress blogu yazmak, bir tema ve birkaç eklenti eklemek ve temaya gitmek oldukça kolaydır. Tamamen işlevsel bir blogu birkaç saat içinde kullanıma hazır hale getirebilirsiniz.

Özelleştirme derinliği elbette başka bir faktördür. WordPress çok esnek ve değişken bir çerçevedir ve bununla ne kadarını yapabilirsiniz. Örneğin, The New Yorker, PlayStation Blog, BestBuy com, Fortune, Facebook Haber Odası ve Reuters'in hepsinin bir WordPress türevi üzerinde çalıştığını biliyor muydunuz? Özel temalar ve bir sürü eklenti var, ama yine de tam anlamıyla WordPress.

Bu yazının amaçları doğrultusunda, önceden oluşturulmuş bir WordPress siteniz olduğunu ve WordPress'in kendisiyle yayınlamaya uyarlanmış bir yazma süreci için bir rehber aradığınızı varsayıyorum . Burada bir araya getirdiğim şey bu; bir WordPress blogu için bir yazı yazmak için adım adım bir işlem.


1. Adım: Bir Konuyu Belirleme


Herhangi bir blog yazısı için platformdan bağımsız olarak yapmanız gereken ilk şey bir konu belirlemektir. Acemi bir blogcu olup olmadığınızı düşündüğünüzden çok daha fazlası buna katlanıyor. İlk birkaç, yeni başlayanlar rehberleri ve ayaklarınızı sektörde ıslatan temel konuları bulmak kolaydır, ancak bunlar size bir ton pozlama getirmeyecektir, çünkü bunlar zaten bir marka ile ayrıntılı olarak ele alınmıştır. çok daha fazla itibar.
Neyse ki, ihtiyacınız olan tek şey markanızın ve endüstrinizin farkındalığı. Genel olarak ele alabileceğiniz anahtar kelimeler ve konular hakkında bir fikriniz olduğu sürece, daha spesifik fikirler ortaya çıkarmak için bir düzine araçtan birini kullanabilirsiniz. Bunu kontrol etmek istiyorsanız, tam da burada bu konuda oldukça ayrıntılı bir yazı yazdık .

Bir konunuz olduğunda, yazı ile başlayabilirsiniz. Size nasıl yazacağınızı söylemeyeceğim, bu kendi başınıza geliştireceğiniz bir beceri, ama en azından ilk önce temel bir taslak yazmanın her zaman iyi bir fikir olduğuna inanıyorum .

Adım 2: Bir Anahat Yazın


Bu noktada, bloguma bile giriş yapmamıştım. Yerel sekmelerde yazmaktan hoşlanıyorum; tarayıcı sekmelerinde veya pencerelerinde dolaşmak zorunda kalmıyorum. Google Dokümanlar veya Microsoft Word kadar basit araçlardan yararlanabilirim ya da minimalist olabilirim ve Not Defteri'nde notları not edebilirim.

Taslak ayrıca zamanla geliştirdiğiniz bir beceridir. Basit bir yöntem, yazı için kullanacağınız bir dizi altyazı bulmaktır. Bu yazıyı ele alalım örneğin; basit bir taslak, yazılan her adımdan başka bir şey değildir. Bu sadece 11 satır uzunluğunda, bu da beni içerik konusunda olması gereken yere ulaştırmak için yeterli.
Akışı ayarlamak için adımları yeniden düzenleyebilirim, bir basamağı netleştirmek için yenilerini ekleyebilirim, gereksiz basamakları veya dipnotun dışında kaplanması gerekmeyen asgari adımları kaldırabilirim. Daha ayrıntılı bir taslak tercih edersiniz, bu tamamen iyi.

Adım 3: Kaynakları ve Referansları Bulun


Bu noktada , konuştuğum aynı konuda yazılmış diğer yayınları bulmak için bazı Google aramaları yapmayı seviyorum. Bazıları gereksiz olacak ve doğru fikirlere sahip olup olmadığımı ya da unutmuş olduğum belli bir şey olup olmadığını görmek için onları kullanabilirim. Ne yaptıklarını görebiliyorum ve gönderilerimi onlardan daha iyi hale getirmek için gayret gösteriyorum

Ayrıca yazdıklarımı destekleyen yazılar da bulabilirim. Bazıları üzerinde konuştuğum bir konuyu ele alacak ve ayrıntılı olarak açıklayacaktır. Diğerleri aktardığım verilere kaynak olacak. Şimdi kaliteli bağlantılar bulmak, daha sonra yazmak için iyi bir kısayoldur, çünkü çalışırken onlar için balık tutmanıza gerek yoktur.
Genel olarak, kaliteli olarak tanıdığınız sitelerden kaynaklar bulmak daha iyidir, bu da endüstrinizle ilgili bir düzeyde farkında olmanız gerektiği anlamına gelir. Yeni gelenler, bazı şeyleri anlamak, toprağın yerleşimini öğrenmek için biraz zaman alacak, ama bu sorun değil. Üst uç dışındaki sitelere bağlantı vermede yanlış bir şey yoktur.

Adım 4: Görsel veya Metin Düzenleyiciyi Seçin


Şimdi WordPress kurulumunuza giriş yapın ve yeni bir gönderi oluşturmak için tıklayın . Etrafında dolaşan bir sürü şey olan bir yazı kompozisyon penceresine getirileceksiniz. Büyük, merkezi kompozisyon kutusu dışında hiçbir şey için endişelenmeyin. Üst köşede, "görsel" ve "metin" arasında bir seçici göreceksiniz ve bunlardan birini seçmek isteyeceksiniz.

Görsel editör standart kelime işlemciniz gibidir. Biçimlendirme seçeneklerine ve yerleşik her şeye sahiptir. Bir bölümü vurgulayın ve koyu harfle tıklamak için kalın tıklayın, vb. Bir bölümü kalınlaştırmak istiyorsanız, uygun HTML'yi girmeniz gerekir.
Görsel editörü tercih ediyorum , ancak bazen kesin formatlama biraz can sıkıcı olabiliyor. Hangisini tercih ederseniz kullanın; Alışkanlık yapan bir kodlayıcıysanız, belki de metin editörü sizin için daha iyidir.

5. Adım: Gönderiyi Yazın


Şimdi bir taslak ve bir metin editörünüz var; Mesajını yaz! En alt köşede, kaç kelimeyi yazdığınızı hızlandırmanıza yardımcı olacak bir kelime sayımı göreceksiniz. Belirli bir uzunlukta çekim yapıyorsanız, istediğiniz alt başlık sayısını alabilir ve hedef kelime sayısını ona bölebilirsiniz, böylece bölüm başına kaç kelimeyi hedeflemelisiniz. Aksi takdirde, konunun söylediği kadar yazabilirsiniz.

Genel olarak, iyi bir blog yazısı 1.500 ila 3.000 kelime arasında olacaktır. Bazı bloglar çok daha uzun yayınlarla, bazıları ise daha kısa olanlardan kaçar, ancak 1000'in altındaysanız, muhtemelen rahatlık için çok kısalırsınız. Bunun nedeni, Google'ın kısa içerikten hoşlanmadığı ve WordPress kullanarak bir eğitim isteğinde bulunduğunuz için muhtemelen nispeten yeni bir blog yazıcısınız. Bu, ara sıra daha kısa olan görevden kurtulmak için henüz oluşturulmuş bir gizliliğiniz olmadığı anlamına gelir.

Adım 6: Görüntüler için Medya Ekleyin


Köşede "medya ekle" adlı bir düğme var. Blog yazılarınıza nasıl resim ekleyeceğinizi merak ediyorsanız, bu şekilde yapın. WordPress ile medya kütüphanesine resim yüklemelisiniz. Kütüphaneye girdikten sonra, onları istediğiniz kadar gönderide kullanabilirsiniz ve her zaman aynı kaynaktan gelirler, böylece web sunucunuzda fazla yer kullanmazsınız.
Şimdi, görüntüler hakkında bilinmesi gereken önemli bir şey var ve bu onları nasıl elde edeceğimizdir. Hayır, sadece bir Google araması yapıp ne istersen yapamazsın. Kullanma haklarına sahip olduğunuz resimleri bulmanız gerekir; bu, ya kendi başınıza yapmanıza ya da haklarını satın almanıza ya da yaratıcı ortak kullanım alanlarındaki resimleri bulmanız gerektiği anlamına gelir .

Adım 7: Biçimlendirme Ekle ve Kontrol Et


Bir yazınızı yazdıktan sonra, düzenleme geçişi yapma zamanı gelmiştir. Bu, bir gönderi boyunca gördüğünüz biçimlendirme, cıvatalar ve italik, başlık kodu vb. Eklemeyi severim. Aynı zamanda, resimlerin doğru şekilde hizalandığından, altyazılarının yerleştirildiğinden ve gönderide yazım hatası olmadığından emin olmak için geçiş yaptığım yer. Elbette, bazen ara sıra kayar, bu yüzden mükemmel değil.

WordPress, ayarlarınıza bağlı olarak yazınızı otomatik olarak taslak olarak kaydeder. Ancak, resmi bir taslak kaydetmenizi ve şimdi önizleme düğmesini tıklamanızı öneririz. Bu, her şeyin iyi göründüğünden, her şeyin yerinde olduğundan ve internette okumak istediğiniz bir yazı gibi göründüğünden emin olmanızı sağlar.

Bu arada, yayımlamadan önce önizleme yaptığınızdan emin olun. Yayınlamak onu canlı hale getiriyor; önizleme sadece canlı olsaydı nasıl görüneceğini gösterir.

Adım 8: Çekici Bir Başlık Oluşturun


Blog yazısı başlığı oluşturmak için belirli bir sanat var ve bu, yol boyunca yazmak gibi, deneyimle birlikte geliştirdiğiniz bir şey. Neyse ki, bu beceriyi geliştirene kadar sahte yapabilirsin. Sadece çalışacak formülleri geliştirmek için oluşturabileceğiniz ve bunları kullanabileceğiniz başlık türlerini okumanız yeterlidir .

9. Adım: Meta Veri ve Kategoriyi Doldurma


Teknik olarak, başlık meta veri kategorisine girebilir, ancak sadece vurgu için kendi yerine koyuyorum.

Şimdi kompozisyon oluşturma kutunuzu çevreleyen diğer meta veri formlarına bakalım.


  • Permalink , birkaç farklı formattan birine uyacaktır. İdeal olarak, muhtemelen okunaklı tirelerle insan okunabilir olmalıdır. Değilse, bunu yapmaktan çekinmeyin.
  • Kategori genellikle “kategorize edilmemiş” için temel bir onay kutusu olacaktır. Ancak, bu kategorideki tüm gönderiler için sıralanabilir sayfalar oluşturan yeni kategoriler ekleyebilirsiniz. Şimdi bir çift kurmanızı ve onlara ihtiyaç duyduğunuzda genişlemenizi öneririm.
  • Etiketler, arama motorlarının sizi bulmasına ve kullanıcıların isterlerse belirli etiketleri kullanarak sitenizdeki tüm yayınları okumasına yardımcı olur.
  • Açıklama , eklentilerinize bağlı olarak kişiselleştirilebilmekte veya mevcut olmayabilir. Öyleyse, gönderinizin kısa bir veya iki cümle özetini, insanları okumaya teşvik edecek şekilde yazın. Google’ın arama sonuçlarında görünen şey budur.

Bu sırada, gönderinize eklediğiniz resimlerle ilgili meta verileri doldurduğunuzdan da emin olmalısınız. Resim yazısını kastetmiyorum, yüklediğinizde dosya adını ve açıklamasını kastediyorum. Gönderinize eklemek için onları acele atlamak kolaydır, bu yüzden geri dönün ve şimdi ekleyin.

Adım 10: Öne Çıkan Bir Görüntü Seçin


Öne çıkan görüntüler zor olabilir. Birçok WordPress blog düzeninde, yayın için küçük resim olarak gördüklerinizdir. Ayarlamazsanız, gönderinin küçük resmi olmaz ve blog düzeniniz boş veya yarı yüklü görünecektir. Öte yandan, öne çıkan bir resim otomatik olarak yayınınızın üstüne eklenir. Bu, eğer zaten üste çıkardıysanız, kopyalanacak demektir. Elbette, bunu düzeltmek için tema dosyalarına müdahale edebilirsiniz, ancak kullanmak istediğiniz görüntülere uyacak şekilde görüntü konumlandırmanızı uyarlamak daha kolaydır.

Adım 11: Gönderiyi Yayınlayın veya Zamanlayın


Şimdi siz karar verin; şimdi yayınlıyor musunuz veya daha sonra programlıyor musunuz? Derhal yayınlayabilseniz bile zamanlamayı seviyorum, çünkü bu daha uygun bir zamanda yayınlamanıza izin veriyor.

Gönderiyi planlamak istiyorsanız, yapmanız gereken tek şey yayınlama kutusundaki yayın tarihini gelecekte bir şeyle değiştirmek. Geçmişte bir tarihe değiştirirseniz, yayınlanacak ve geri tarihlenecektir. Bunun için zaman zaman kullanımları vardır, ancak düşündüğünüz kadar değerli değildir, bu yüzden genellikle rahatsız etmiyorum.

Gönderiyi yayınlanmaya hazır hale getirdikten sonra, düşünebileceğiniz tüm yazım hataları ve biçimlendirme hatalarının ezilmiş olduğundan emin olmak için bir kez daha bir son verin . Gönderi zamanlamasının zamanlamanız için doğru olduğundan emin olun ve yayına ayarlamak için zamanlama düğmesine basın. Bu, bitmiş ürünü koruyacak ve zamanı geldiğinde yayınlayacaktır. Tebrikler! Artık WordPress'te, olabildiğince kolay bir şekilde bir yayın yayınladınız.

WordPress'in bazı yönlerinin amaçlarınız için idealden daha az olduğunu keşfettiniz. Neyse ki, çeşitli eklentileri kullanarak her yönü özelleştirebilirsiniz. Ne olmasını tercih edeceğinizi kolayca anlayın ve bir eklenti arayın ; Neredeyse birinin var olduğunu garanti edebilirim.

qqcan

Merhaba, bu site bilgi paylaşımı, haberler, alıntılar ile birbirine yardımcı olmak isteyen insanlar için temel bilgiler içerir. Özellik Wordpress, Seo, Makale Yazımı, HTML, PHP, PYTHON, C++, JAVASCRİPT gibi kodlama dillerinde kendini geliştirmek isteyen arkadaşların içeriklerden faydalanmasını istiyorum. Sitemizin içeriklerinde uygunsuz, ahlaki, telif hakkı ve hukuka aykırı paylaşımlar gördüğünüz takdirde klanlar500@gmail.com adresinden mail atarak ulaşınız. Durumu bağlı olarak en az 3 iş günü içinde dönüş yapılacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler https://qqcan.blogspot.com/